Εισαγωγικές Εξετάσεις

2021-03-04

Υπάρχουν πολλοί γονείς /κηδεμόνες οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν τα παιδιά τους στο μουσικό σχολείο όμως δεν γνωρίζουν την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν ώστε να προετοιμάσουν τα παιδιά τους για τις εισαγωγικές εξετάσεις.

Αρχικά οι αιτήσεις ξεκινούν συνήθως αρχές Μαΐου και οι εξετάσεις διενεργούνται κατά το χρονικό διάστημα από 15 μέχρι 30 Ιουνίου κάθε σχολικού έτους. Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής υποβάλλουν στην Γραμματεία του Μουσικού Σχολείου της περιοχής τους μία αίτηση για την συμμετοχή του παιδιού τους στις εισαγωγικές εξετάσεις

Είναι σημαντικό να τονισθεί , ότι οι υποψήφιοι μαθητές δεν είναι απαραίτητο να έχουν μουσικές γνώσεις. Ουσιαστικά, με τις εξετάσεις, ο μαθητής αξιολογείται στη μουσική αντίληψη. Γι'αυτό τον λόγο, τα επιμέρους θεματικά πεδία στα οποία εξετάζονται οι μαθητές για την εισαγωγή τους στην Α τάξη Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου είναι: 1)Ρυθμός, 2)ακουστική ικανότητα, 3)φωνητική ικανότητα, 4)διάκριση ηχοχρωμάτων. Προαιρετική είναι η εκτέλεση σ' ένα μουσικό όργανο (ευρωπαϊκό ή παραδοσιακό), σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστο της κατωτέρας σχολής.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι μαθητές καλούνται να δείξουν ικανότητες μουσικής αντίληψης στα παρακάτω:

Α. Αντίληψη ρυθμού

1. Ο εξεταστής θα δώσει με παλαμάκια στον υποψήφιο μαθητή ένα απλό, σύντομο και απολύτως συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα , το οποίο καλείται ο μαθητής να επαναλάβει. Το ρυθμικό αυτό σχήμα θα παιχτεί από τον εξεταστή δύο φορές διαδοχικά. Στόχος αυτής της εξέτασης είναι η διαπίστωση της ικανότητας του υποψηφίου μαθητή να αντιλαμβάνεται και να αναπαράγει απλές ρυθμικές δομές (δηλ. ρυθμικές μονάδες δύο και τριών χρόνων και ενδεχομένως, απλούς συνδυασμούς τους).

2. Στην επόμενη φάση ζητείται από τον εξεταζόμενο να συνοδεύσει με παλαμάκια χρησιμοποιώντας ένα σταθερό ρυθμικό σχήμα .

Β. Μουσική ικανότητα

1. Ο υποψήφιος ακούγοντας τυχαίες επιλεγμένες νότες από τον εξεταστή στο πιάνο (με το οποίο δεν έχει οπτική επαφή) καλείται να αναγνωρίσει την μεταβολή του τονικού ύψους και να την καταδείξει κινώντας το χέρι του προς τα πάνω ή προς τα κάτω .

2. Στη συνέχεια, αναπαράγει με την φωνή του ανιόντα και κατιώντα διαστήματα με κοινή ή διαφορετική βάση, μικρές μουσικές φράσεις ή και ολόκληρη κλίμακα, που εκτελούνται στο πιάνο από τον εξεταστή .

3. Τέλος, στο τρίτο μέρος αυτής της εξέτασης, ο εξεταζόμενος πρέπει να απομνημονεύσει και να επαναλάβει σε μη οικείο του απλό μουσικό όργανο (ξυλόφωνο ή μεταλόφωνο), μικρές μελωδικές φράσεις μέχρι πέντε φθόγγων και σε έκταση μίας οκτάβας, τις όποιες θα παίζει στο πιάνο ο εξεταστής. Ο υποψήφιος δικαιούται να ζητήσει την επανάληψη του θέματος, το οποίο θα εκτελείται χωρίς να έχει ο εξεταζόμενος οπτική επαφή με τα πλήκτρα.

Γ. φωνητική ικανότητα

1. Ο υποψήφιος καλείται να τραγουδήσει ενώπιον της επιτροπής ένα τραγούδι που έχει επιλέξει ο ίδιος σε όποια τονικότητα επιθυμεί.

2. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του πιάνου που παίζει ο εξεταστής, ελέγχεται η δυνατότητα του μαθητή να μεταφέρει το τραγούδι σε άλλες κοντινές τονικές βάσεις, η τονική του ακρίβεια καθώς και η ποιότητα της φωνής του.

Περισσότερες πληροφορίες:

https://edu.klimaka.gr/sxoleia/moysika/1616-leitourgia-mousikwn-sxoleiwn

Αφεντούλα Κωσταντέλου (Β' Λυκείου Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης)

Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε