Πίσω από τα παρασκήνια του Μουσικού Σχολείου Χίου...

2021-03-11

Όπως αρκετά Μουσικά Σχολεία της Ελλάδος αντιμετωπίζουν προβλήματα έτσι και το Μουσικό Σχολείο της γειτονικής Χίου... Στο παρακάτω άρθρο παρουσιάζουν τα προβλήματα που αφορούν το σχολείο τους και που πολλά από αυτά απασχολούν το σύνολο των Μουσικών Σχολείων.

Μετά από συνέλευση του 15μελους του Μουσικού Σχολείου Χίου με θέμα την καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν, τόσο για την φετινή χρόνια όσο και γενικότερα, αυτά έχουν ως εξής:

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ:

Σε αρκετά μαθήματα οργάνων υπάρχουν ελλείψεις καθηγητών με αποτέλεσμα είτε να μην γίνεται εντελώς το μάθημα είτε οι καθηγητές να προσληφθούν μετά την λήξη του α' τετραμήνου. Φέτος το ίδιο πρόβλημα σημειώθηκε για τα όργανα: κρουστά (καθηγητής μάλιστα δεν υπάρχει από την προηγούμενη σχολική χρονιά), κανονάκι και σαντούρι. Σε προηγούμενα έτη έχει τύχει ακόμη και καθηγητές  πιάνου και αρμονίας να προσληφθούν επίσης με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση.

ΣΙΤΙΣΗ:

Η σίτιση εδώ και 2 χρόνια υπάρχει (με εξαίρεση αυτή την περίοδο λόγω covid-19) ωστόσο  δεν είναι ΚΑΘΕ χρόνο σίγουρο ότι θα υπάρξει.

ΕΛΛΙΠΕΊΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ:

Το Μουσικό σχολείο Χίου αν και παλιά ήταν σε κτίριο το οποίο σχεδιάστηκε για την στέγαση κανονικού γενικού λυκείου μετά από χρόνια μεταφέρθηκε σε κτίριο εκκλησιαστικού σχολείου του οποίου έγινε δωρεά. Ωστόσο πλέον οι ανάγκες σε αίθουσες ΔΕΝ επαρκούν με αποτέλεσμα να έχουμε "τάξη" η οποία στεγάζεται στην τραπεζαρία του σχολείου. Αν και πολλές φορές έχει ζητηθεί η μεταφορά του σχολείου σε πιο "κεντρικό" σημείο του νησιού προς το παρόν αυτά τα αιτήματα δεν έχουν βρει απάντηση.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ:

Επειδή ακριβώς το κτίριο δεν έχει τις προδιαγραφές ενός μουσικού σχολείου, δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή αποθήκευση των μουσικών οργάνων με συνέπεια την φθορά τους από γρατζουνίσματα, πίεση, υγρασία και κακομεταχείριση.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ:

Πολλά όργανα λόγω του χρόνου και των άσχημων συνθηκών μπορεί να έχουν σκεβρώσει, να τους λείπουν πλήκτρα, η να έχουν ανάγκη από χόρδισμα (τα πιάνο κυρίως). Δυστυχώς όμως οι πόροι του σχολείου δεν επαρκούν για την συντήρηση των οργάνων. Πέρα από την συντήρηση, υπάρχει και έλλειψη εξοπλισμού, όπως: χορδιστήρια, χορδές, ρετσίνι.

ΑΙΤΗΜΑΤΑ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ:

ΕΛΛΕΙΨΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ:

Το απολυτήριο των Mουσικών σχολείων δεν πιστοποιεί καμία μουσική γνώση σε κανένα μουσικό τομέα ασχέτως με το γεγονός ότι διδάσκονται μουσικά μαθήματα και μάλιστα γίνονται εξετάσεις σε αυτά με την βαθμολογία τους να συμπεριλαμβάνεται στον Μ.Ο κάθε τετραμήνου καθώς και του απολυτήριου κάθε σχολικού έτους.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ:

Για τα παιδιά που επιθυμούν να δώσουν πανελλήνιες με την καινούργια μέθοδο εισαγωγής (μόνο δηλαδή τα μουσικά μαθήματα) είναι δύσκολο να πρέπει να ανταποκριθούν άριστα και στα μαθήματα της γενικής κατεύθυνσης τους αλλά και στα επιπλέον μουσικά μαθήματα για της πανελλήνιες. Επιπλέον το 10% του απολυτηρίου της 3ης λυκείου που επηρεάζει τον γενικό Μ.Ο των πανελληνίων για όσους επιθυμούν να δώσουν για μουσικές σχολές, "πιέζει" παραπάνω τους μαθητές χωρίς να υπάρχει λόγος αφού τα μαθήματα τις κατεύθυνσης τους δεν έχουν σχέση με την μουσική.


Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε