Τραγουδώντας με τα μάτια...

2021-04-24

Η μαθήτρια της  Β γυμνασίου  του σχολείου μας Δέσποινα Τσακίρη έπειτα από επικοινωνία της με την  Αλεξάνδρα Κερλίδου μας εξηγεί πως μπορεί να παίξει μουσική με τα μάτια της!

Η Αλεξάνδρα Κερλίδου είναι ένα κορίτσι 21 ετών που ζει στη Μυτιλήνη. Διαγνώστηκε με σπαστική τετραπληγία με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να ελέγξει τα χέρια και τα πόδια της, επίσης υπάρχουν προβλήματα λόγου και ομιλίας.
Χρησιμοποιεί ειδικά προγράμματα στον υπολογιστή για να μιλήσει και να γράψει, ελέγχοντας τον υπολογιστή με της κινήσεις των ματιών. Ασχολήθηκε με τη μουσική και μας μίλησε για τη σχέση της με αυτή.

  • Τι είναι αυτό το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς για να παίξεις μουσική και πως λειτουργεί;

Το πρόγραμμα που χρησιμοποιώ το λένε EyeHarp είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που μου δίνεται η δυνατότητα να παίζω μουσική με το βλέμμα μου χωρίς να χρειάζεται να κάνω κινήσεις με τα χέρια μου. Επίσης η λειτουργία για να παίξω μουσική είναι απλή, χρειάζεται να ανοίξω το πρόγραμμα της μουσικής, ύστερα να επιλέξω το τραγούδι που θέλω, στη συνέχεια μου δίνεται η δυνατότητα να διαλέξω αν επιθυμώ να παίξω το τραγούδι με οπτική βοήθεια είτε χωρίς βοήθεια, στο τέλος πρέπει να πατήσω το κουμπί play και κοιτάζω τις νότες. Το αποτέλεσμα είναι ότι ακούγεται η νότα που βλέπω. Αξίζει να πω σε αυτό το σημείο ότι αφού έχω παίξει το τραγούδι, δηλαδή στο τέλος μου εμφανίζεται το ποσοστό που έχω πάει καλά.

  • Ποιος είναι ο δάσκαλος σου και πώς γίνετε το μάθημα;

Ο δάσκαλος μου και ο δημιουργός του προγράμματος της μουσικής είναι ο κ. Ζαχαρίας Βαμβακούσης που κατάγεται από την Κρήτη, σπούδασε προγραμματισμό υπολογιστών και είναι μουσικός. Το μάθημα μας γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Zoom. Πιο συγκεκριμένα το μάθημα πραγματοποιείται μια φορά την εβδομάδα εξ αποστάσεως. Γενικότερα σε κάθε μάθημα πρώτα με εξετάζει σε εκείνα που μου έχει βάλει να μελετήσω όλη την εβδομάδα, στη συνέχεια παίζουμε μαζί ένα δυο τραγούδια και στο τέλος μου λέει τι έχω να διαβάσω για την επόμενη φορά. Αυτή η ώρα περνάει πολύ ευχάριστα.

  • Πως νοιώθεις όταν παίζεις μουσική;

Αισθάνομαι σαν να τραγουδάω εγώ με τα μάτια μου και με ακούν οι άνθρωποι που βρίσκονται κοντά μου και έτσι νιώθω χαρούμενη και πολύ δημιουργική.

  • Ποιο είναι το αγαπημένο σου μουσικό κομμάτι;

Το αγαπημένο μου μουσικό κομμάτι είναι το: « Χάρτινο το φεγγαράκι» και τα «Ήσυχα βράδια».

  • Ποια όργανα μπορείς να παίξεις με αυτό το πρόγραμμα;

Τα όργανα που μπορώ να παίξω είναι πολλά πχ πιάνο, κιθάρα, τύμπανα, ξυλόφωνο κ.α.

  • Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον σχετικά με τη μουσική;

Τα σχέδια μου για το μέλλον είναι ότι θα συμμετέχω σε μια διαδικτυακή συναυλία που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα του Ιουνίου, από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η επόμενη συναυλία θα γίνει τον Οκτώβριο στο Μέγαρο Μουσικής. Αυτά είναι τα επόμενα σχέδια μου.

Σε θαυμάζουμε για την επιμονή σου και περιμένουμε να σε ακούσουμε και σε χειροκροτήσουμε στις συναυλίες. Καλή επιτυχία!

Δέσποινα Τσακίρη ( Β γυμνασίου Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης )


Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε